söndag, maj 31, 2009

Mogen som en rutten tomat

Jag har märkt mer och mer den senaste tiden att när vissa ämnen diskuteras så är det nog bäst att man håller tyst. Inte för att det är fel att ta diskussion eller att jag inte vågar, men jag orkar faktiskt inte. Vissa diskussioner har jag redan haft tillräckligt många gånger, och till slut så orkar jag helt enkelt inte med det ännu en gång. Klart att det inte är tabu att prata om bara för det, men ibland orkar jag inte helt enkelt. Kan ju alltid ta fram pajkastningsargumentet också, för vem orkar med att kasta pajer? Och vem har tid att baka pajer som ska kastas? Finns bättre saker att göra med sin tid. Och sina pajer.
Mm.. paj..
Ett skämt som helt klart fungerar bättre på engelska. Vilka förstår referensen?

Ännu en långhelg är över. Det har till och med hunnit bli måndag med några minuters marginal. Om jag skulle sammanfatta söndagen med ett ord så har jag nog inte särskilt många alternativ att ta till. Svett. Det mest självklara svaret efter en dag som denna. Hyfsat varmt leder lätt till svett. Blanda det med fysiska aktiviteter så lyckas du nog krama fram några ytterligare droppar. Men jag hade min hatt. Och hatt är bra, den skyddar bra mot solen. Jag slipper kisa när jag befinner mig utomhus till exempel. Men det finns ett minus som kanske glöms bort ibland. Hatten fungerar också som skapare och samlare av svett. Så det är egentligen inte särskilt mysigt under hatten. Men att fortsätta på inslagna vägar brukar fungera för de flesta, så varför inte för mig?

Alltså, just den där biten. När "With you inside my ears" kommer. Helt magiskt. Hur ska man värja sig mot något som är så bra? Och man tänker att man ska leta låttexter på internet, men det inte finns några. När inte ens internet räcker till. Då har man ett litet häfte. Och man är glad för att en artist är snäll nog och verkligen har med texterna till alla låtarna i det där lilla häftet. Måste vara bland det värsta som finns när de skippar den biten. Några fördelar måste man ju få för att man köper en skiva.

5,5 timme får nog vara mitt mål. Räcker nog rättså bra med tanke på att jag sovit ca 17 timmar de två senaste nätterna. Och då såg jag ändå första perioden av gårdagens hockey. Men när fåglarna hållt på att kvittra ett tag och det börjar kännas lite väl ljust ute, då får man visa lite disciplin trots allt. Det lyckades jag även med idag när jag spelade fotboll. Det var svårt, men lyckades låta bli att försöka skjuta bollen på en som kom cyklande 5-10 meter bort. Hoppas du förstår vilket enormt begär som jag lyckades stå emot vid det tillfället. Ungefär som att bajsa när du är på toaletten eller byta kanal när det blir reklam. Man bara måste göra det. Knappt vuxen jag kände mig.

2 Comments:

At 9:53 em, Blogger Idschen said...

Weebl and Bob?

 
At 11:07 em, Blogger Sajmon said...

Om det är svaret på frågan efter första stycket så är det fel. Har inte koll på vad Weebl and Bob är. Min humor har nog hyfsat stora grunder i Simpsons.

Mmm..pie..

Homer när Lisa pratar matematik. Talet pi då alltså.

 

Skicka en kommentar

<< Home