söndag, juni 07, 2009

Sökmotorer

Det finns några grejer som vanligtvis lockar nya besökare till min blogg. Vilka grejer?

"don't let those bastards reel you in lyrics"

Eftersom jag länkade till den låten precis när den släpptes. Låg före artistens hemsida och såna grejer. Och texten finns inte någonstans, den fanns inte här heller. Men det är tillagt i efterhand.

"smådiktatorerna"

Många som blir besvikna och bara hittar mina ordvitsar med namn. Saddam Hysén och sånt.

"tågfilm"

En dag ska jag spela in en tågfilm bara för att glädja alla som googlar fram sig till min sida. Som det är nu så hittar de bara en liten text om Station Agent. Får hoppas att de ser filmen iallafall.

Och nu anledningen till inlägget. Nu hade någon kommit hit via en citat-sökning. Och man blir glad när det är bra citat. Förhoppningsvis tycker man själv hyfsat bra om dem om man nu citerar dem.

"That's because we're uncool. And while women will always be a problem for us, most of the great art in the world is about that very same problem. Good-looking people don't have any spine. Their art never last. They get the girls, but we're smarter."

Det låter inte bittert va?